هوش مصنوعی بر روی چه شغل هایی تاثیر خواهد گذاشت؟

هوش مصنوعی به عنوان یکی از مهمترین فناوری‌های قرن بیستم و بیست و یکم به سرعت در حال توسعه است و در بسیاری از صنایع به کار گرفته می‌شود. با این حال، به عنوان یک پدیده نوظهور، هوش مصنوعی نیز ممکن است به گونه‌ای شغل‌های مختلف را درگیر خود کند و افراد را مجبور به تغییر شغل کند. در ادامه به بررسی تاثیر هوش مصنوعی بر جایگاه شغلی افراد می‌پردازیم.

1- شغل‌های تکراری: شغل‌های تکراری و خطرناک، مانند خط تولید در صنایع تولیدی، قابلیت جایگزینی با هوش مصنوعی را دارند. با استفاده از روبات‌ها و سیستم‌های هوشمند، شرکت‌ها می‌توانند فرایند تولید خود را بهبود بخشند و هزینه‌های تولید را کاهش دهند.

2- حسابداری و مالی: حسابداری و مالی نیز به سرعت در حال تغییر است. با استفاده از هوش مصنوعی، می‌توان انواع کارهای حسابداری و مالی را به صورت خودکار انجام داد. این شامل کنترل موجودی، پرداخت حقوق و دستمزد، بررسی اعتبار و ارزیابی اعتبارات مالی و غیره می‌شود.

3- خدمات پشتیبانی: با توجه به توسعه تکنولوژی، شرکت‌ها به دنبال تعاملات خودکار با مشتریان هستند. با استفاده از هوش مصنوعی، شرکت‌ها می‌توانند به راحتی خدمات پشتیبانی خود را از طریق گفتگوهای رباتیکی و خودکار انجام دهند.

4- حمل و نقل: با توجه به توسعه خودروهای هوشمند و خودران، بسیاری از شغل‌های مرتبط با حمل و نقل ممکن است تحت تأثیر قرار گیرند. رانندگی حمل و نقل عمومی، تاکسی، اتوبوس، کامیون و دیگر وسایل نقلیه خودران ممکن است جایگزینی با تکنولوژی خودران شود. با این حال، برای استفاده از خودروهای هوشمند و خودران نیاز به کارکنانی با مهارت‌های جدید، مانند برنامه‌نویسی و مهندسی نرم‌افزار، برقراری ارتباطات شبکه و غیره، خواهد بود.

در نتیجه، ممکن است با توسعه هوش مصنوعی و تکنولوژی‌های مرتبط، بسیاری از شغل‌های قدیمی جای خود را به شغل‌های جدیدی با مهارت‌های مختلف بدهند. به همین دلیل، آموزش و یادگیری مهارت‌های جدید و به روز، بسیار مهم است تا بتوان در بازار کار رقابتی امروزی باقی ماند.

اکانت استار

  • چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  • چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.
لینک کوتاه نوشته