0

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

آیا ویند‌اسکرایب کیل سوئیچ دارد؟

 

امروز می‌خوایم آموزش فعالسازی کیل سوئیچ وینداسکرایب یکی از ابزارهای مهم و پرکاربرد در دنیای فیلترشکن‌ها صحبت کنیم. آیا به دنبال یک راه حفاظتی مطمئن برای اتصال VPN خود هستید؟ حتماً با مفهوم “کیل سوئیچ” آشنا هستید. اما آیا واقعاً ویند‌اسکرایب این ویژگی را دارد؟

 

شاید به اشتباه فکر کنید که ویند‌اسکرایب دارای “کیل سوئیچ” باشد، اما ما برای شما یک خبر خوب داریم. واقعیت این است که وینداسکرایب چیزی بهتر از کیل سوئیچ دارد: **دیوار آتش ویند‌اسکرایب**. این ویژگی برنامه‌ وینداسکرایب برای ویندوز و مک قرار گرفته است و ارتباطات خارج از تونل VPN را به طور کامل مسدود می‌کند. به این ترتیب هیچ گونه نشتی‌ای، از جمله نشتی‌های DNS، IPv6، و WebRTC، رخ نخواهد داد.

 

دنبال کیل سوئیچ برنامه ویند‌اسکرایب هستید؟

 

اگر به دنبال کیل سوئیچ در برنامه دسک‌تاپ فیلترشکن وینداسکرایب هستید، وینداسکرایب گزینه بهتری دارد که به شما اطمینان کامل می‌دهد. ویند‌اسکرایب از “کیل سوئیچ” پشتیبانی نمی‌کند، اما دیوار آتش (Firewall) ویند‌اسکرایب به شما امکان مسدود کردن تمام ارتباطات غیرمجاز خارج از تونل VPN را می‌دهد و به عنوان گزینه ای که از کیل سوئیچ قوی تر است عمل میکند.

 

در واقع، دیوار آتش یا FireWall به عنوان یک راه حل پیش‌گیرانه بهتر از کیل سوئیچ عمل می‌کند. در حالت کیل سوئیچ، اتصال VPN قطع می‌شود ولی بسته‌های اطلاعات ممکن است از طریق دروازه پیش‌فرض (ISP شما) خارج شوند. اما دیوار آتش همه این احتمالات را از بین می‌برد. حتی اگر اتصال VPN قطع شود، نیازی به هیچ اقدامی نیست و هیچ بایتی از دستگاه شما به خارج نمی‌رود.  به عبارت ساده، دیوار آتش در حالت “بسته‌ها (packet) به سمت بیرون نمی‌رود”.

برای خرید وینداسکرایب کلیک کنید.

 

تفاوت دیوار آتش و کیل سوئیچ چیست؟

 

خب، حالا که با دیوار آتش و کیل سوئیچ ویند‌اسکرایب آشنا شدید، بیایید به تفاوت‌های آنها نیز نگاهی بیندازیم. دیوار آتش یکی از اجزای کلیدی اپلیکیشن دسک‌تاپ ویند‌اسکرایب برای ویندوز و مک است. با این ویژگی، می‌توانید به اتصال VPN خود یک لایه اضافی از حفاظت اضافه کنید تا هیچ نشتی ناخواسته‌ای از آی‌پی شخصی خود نداشته باشید.

 

تنظیمات firewall وینداسکرایب

می‌توانید به تنظیمات دیوار آتش در قسمت Preferences > Connection > Firewall Mode دسترسی پیدا کنید.

 

سه حالت مختلف تنظیمات دیوار آتش عبارتند از:

 

حالت خودکار (Automatic): این حالت دیوار آتش را هنگام اتصال به یک مکان ویند‌اسکرایب فعال می‌کند و آن را هنگام قطع اتصال غیرفعال می‌سازد. حتی در صورتی که برنامه به طور ناگهانی کرش شود یا اتصال به سرور VPN قطع شود، این حالت باعث می‌شود که اتصال شما همچنان ایمن باشد.

 

حالت دستی (Manual): این حالت به شما کنترل کاملی از فعال یا غیرفعال کردن دیوار آتش را می‌دهد. به خاطر داشته باشید که اگر خودتان آن را فعال کنید، تنها زمانی که به VPN وصل هستید یا تا زمانی که دیوار آتش را خاموش کنید، اینترنت دارید. بستن برنامه دیوار آتش را غیرفعال می‌کند، اما فقط اگر خودتان این کار را انجام دهید، نه اگر برنامه به طور ناگهانی کرش شود.

 

حالت همیشه فعال (Always on): این حالت به کلی اینترنت شما را محدود به استفاده از VPN می‌کند. اتصال اینترنت شما تا زمانی که به یک مکان ویند‌اسکرایب متصل نشوید، کاملاً غیرفعال خواهد بود. حتی اگر برنامه کرش شود یا شما خودتان آن را ببندید، تا زمانی که به سرور ویند‌اسکرایب مجدداً متصل نشوید، اینترنت ندارید. حتی اگر کامپیوتر شما راه‌اندازی مجدد شود، ارتباطی وجود ندارد، زیرا دیوار آتش در سطح سیستم عامل کار می‌کند. این حالت بهترین حالت امنیتی برای دیوار آتش ماست.

 

خلاصه‌ای از مقاله:

– ویند‌اسکرایب دارای کیل سوئیچ نیست، اما دارای دیوار آتش پیشگیرانه است که بهترین حفاظت را برای اتصال VPN شما ارائه می‌دهد.

– دیوار آتش تمام ارتباطات خارج از تونل VPN را مسدود می‌کند و نشتی‌های احتمالی را از بین می‌برد.

– در مقایسه با کیل سوئیچ، دیوار آتش یک راه حل پیش‌گیرانه است و تا زمانی که به سرور VPN متصل باشید، هیچ اطلاعاتی از دستگاه شما به بیرون نمی‌رود.

– دیوار آتش از حالت‌های خودکار، دستی و همیشه فعال برخوردار است که هر یک دارای مزایا و محدودیت‌های خود هستند.

– در نهایت، انتخاب حالت مناسب دیوار آتش بستگی به نیازها و ترجیحات شما دارد.

 

امیدواریم این مقاله به شما کمک کند تا بهترین انتخاب را برای حفاظت از اتصال VPN خود انجام دهید. اگر به دنبال خرید اکانت ویند‌اسکرایب یا فیلترشکن با آی پی ثابت هستید، حتماً به فروشگاه ما سر بزنید و از تخفیف‌ها و پیشنهادهای ویژه بهره‌مند شوید.

اکانت استار

اکانت استار

اکانت استار
  • چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  • چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

نظرات این مطلب